loading...
وبسایت رسمی ماریه ماشاالهی
مدیریت سایت بازدید : 167 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

گفتگوی سلامانه با ماریه ماشاالهی  

ماریه ماشاالهی: پرستاری و بازیگری صبوری و عشق نیاز دارند/ تجربه رژیم چاقی/ چهره  مهناز افشار و ترانه علیدوستی طبیعی و بکر است

سلامانه، احمد محمد اسماعیلیماریه ماشاالهی جزو بازیگران مستعد نسل جوان سینما، تئاتر و تلویزیون ما است که در این چند ساله در کار پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است و به شایستگی توانسته نقش‌های مثبت و خاکستری را بازی کند. اغلب مخاطبان تلویزیونی او را با سریال آسمان همیشه ابری نیست و در یک نقش خاکستری و متفاوت می‌شناسند و او در پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سوریا که نوامبر ۲۰۱۳ در اسپانیا برگزار شد، جایزه بهترین بازیگری را برای بازی در فیلم مادرانه به دست آورد. ماشاالهی فیلم‌های هدیه، هاری به کارگردانی امیر احمد انصاری را آماده اکران دارد. ماشاالهی در فیلم هاری که در کنار بازیگرانی نظیر، میلاد کی مرام ، علی رضا کمالی، مینا ساداتی، هنگامه قاضیانی و جمشید هاشم‌پور در نقش یک پرستار ظاهرشده است. پرستاری که مختصات خاص خودش را دارد. با ماشاالهی درباره چگونگی ایفای نقش پرستار و مسائل سلامتی و پزشکی گفت‌وگویی انجام داده‌ایم. 

* آیا میانه خوبی با دکتر رفتن دارید؟

خدا را شکر بیماری و مشکل خاص جسمانی تابه‌حال نداشته‌ام و اغلب مراجعاتم به دکتر دندانپزشکی یا برای سرماخوردگی بوده است. 


*آیا مواقعی به پزشک مراجعه می‌کنید که با ابتدای شیوع بیماری در بدنتان روبه‌رو هستید؟

بله، من آدم حساسی هستم و قبل از شدت یافتن بیماری نزد دکتر می‌روم. 

*آخرین بار چه موقعی دکتر رفتید؟

شش ماه قبل برای چکاپ بوده، همیشه مواقعی که سرما می‌خورم نزد پزشک می‌روم و درمان را تحت نظرش شروع می‌کنم.
 
*آیا تمام داروهایی که دکتر برایتان تجویز می‌کند می‌خورید و یا اینکه تا احساس بهبودی پیدا کردید داروها را قطع می‌کنید؟

نه، مصرف داروها را قطع نمی‌کنم. شاید تنها عادت بدی که در مورد مصرف دارو دارم این است که به راحتی و سریع مسکن مصرف می‌کنم.

*آیا تا به حال اتاق عمل هم رفته‌اید؟

نرفته‌ام. البته یکباری به خاطر اینکه استرس مادرم را از بین ببرم با او تا آستانه اتاق عمل رفتم. به نظرم اتاق عمل فضای سرد و ترسناک و بی‌روحی دارد. البته نمی‌دانم شاید آن موقع بخاطرمادرم و عملی که داشت این حس در من به وجود آمد و  شاید اگر شرایط فرق کند حس و حال دیگری داشته باشم. 


*برای تغذیه مناسب چه برنامه‌ای دارید؟

چند سال پیش برای آنکه وزن بدنم افزایش پیدا کند به مشاور تغذیه مراجعه کردم.

*همه تلاش می‌کنند لاغر بشوند؟

درست است. اما من اغلب اوقات وزن بدنم در حدود 47 کیلو بود  . با مراجعه به دکتر تغذیه وزنم بدنم را به 52 کیلو رساندم و آلان هم وزنم در حدود 50 کیلو فیکس شده است.
 
*وزنتان با قدتان هماهنگی دارد؟ 

بله، قدم 162 سانتی‌متر است.


*برای افزایش وزن فقط عادات تغذیه را تغییر دادید؟

یک سری ورزش‌های خاص و بدن‌سازی داشتم به همراه برنامه تغذیه به‌خصوص برای صبحانه و خوراکی‌های پرکالری مثل خامه، کره و شکلات صبحانه مصرف می‌کردم  نهار هم همیشه برنج می‌خورم.

*بنابراین جزو آدم‌هایی هستید که استعداد چاقی ندارید؟

نه، البته در حدود سه ماه این برنامه رژیم غذایی طول کشید. 


*در مورد عمل‌های زیبایی چه دیدگاهی دارید؟

به نظرم در برخی موارد اشتباه است و متأسفانه برخی از عمل‌های زیبایی نه‌تنها چهره را زیباتر نمی‌کند بلکه عواقب سوئی هم دارد. برخی از عمل‌های زیبایی به‌جا است و باعث نمی‌شود صورت شخص غیرطبیعی بشود. برخی از خانم‌ها ممکن است به لحاظ تنفسی مشکل داشته باشند و ناچار باشند بینی خود را عمل کنند و این مسئله اشکالی ندارد.

*اگر به شما بگویند اگر در چهره خودتان را عمل زیبایی انجام بدهید یک نقش متفاوت و جذاب برای بازی به شما پیشنهاد می‌شود چه واکنشی خواهید داشت؟

به نظرم ما گریم پیشرفته‌ای‌ای داریم و طراح چهره‌پردازی می‌تواند به‌طور مثال با لاتکس برای چهره‌ام گونه درست کند و یا سایر کارهای مورد نظر کارگردان را انجام بدهد . بنابراین نیازی به انجام عمل زیبایی نیست و من ترجیح می‌دهم خود را به گریمورهای خوبمان اعتماد کنیم.


*آلان اگر از خیلی از دخترهای جوان سؤال می‌شود چرا عمل‌های زیبایی انجام داده‌اید پاسخ می‌دهند که فلان بازیگر محبوبشان این کار را انجام داده است. این مسئله را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

نه، این استدلال را قبول ندارم که کسی بخواهد چهره‌اش را به خاطر شبیه شدن به چهره فلان بازیگر موردعلاقه‌اش تغییر بدهد. اکثر بازیگران محبوب و موفق ما چهره طبیعی خودشان را دارند. مهناز افشار و یا ترانه علیدوستی چهره‌های طبیعی و بکری دارند. بهر حال در هر شغلی آدم‌هایی با طرز تفکر متفاوت وجود دارند و طبیعی است برخی از بازیگران هم‌چنین کاری انجام داده باشند. من فکر می‌کنم این‌ها بهانه است 

*خیلی از بازیگران مطرح مثل بهنوش بختیاری بارها عمل زیبایی انجام داده است؟

ایشان هم فقط عمل بینی انجام داده است و من شنیده‌ام که در مصاحبه‌هایشان گفته‌اند که از این کار پشیمان هستند.

*در فیلم هاری نقش پرستار را بازی کرده‌اید. برای بازی در این نقش چه شناختی از پرستارها داشتید؟

قبل از شروع فیلم‌برداری چند باری به خانه سالمندان رفتم. چون در فیلم نقش پرستاری را بازی می‌کردم که در خانه سالمندان کار می‌کرد. 

*آیا پرستار بیمارستان با پرستاری که در خانه سالمندان کار می‌کند. حیطه کاری‌اش متفاوت است؟

مقداری تفاوت دارد و البته من نقش یک بهیار پرستار را بازی کردم. پرستارها در خانه سالمندان بیشتر داروهای بیمار را برای خوردنشان آماده می‌کنند ولی پرستار بهیارها بیشتر کارهایی مثل غذا دادن، راه  بردن بیمار و مراقبت‌های دیگر را انجام می‌دهند و مدتی رفتم خانه سالمندان و روپوش پوشیدم و مثل یک بهیار کنار سالمندان نشستم و با آن‌ها صحبت کردم و به نظرم بهیاران کار بزرگی انجام می‌دهند و نباید زحماتشان نادیده گرفته شود. زیرا با صبر و شکیبایی و مهربانی عاشقانه‌ای‌ از بیماران مراقبت می‌کنند.

*آیا پرستاری و پزشکی با شغل بازیگری نقاط اشتراکی دارند؟

در تمام شغل‌ها اگر عشق و علاقه وجود نداشته باشد. شخص نمی‌تواند به موفقیتی برسد و در هردوی این شغل‌ها باید عاشق و صبور بود.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 48
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 48
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 48
  • بازدید سال : 59
  • بازدید کلی : 24,633